tisdag 19 maj 2009

Filmterror

Så satt man på visningen av "Newsmakers" när plötsligt hela Star-biografen slocknar. Vad nu gick filmen av? Nej, vi får veta att "Don't worry, it's a major power breakdown". Efter tio minuters väntan går jag, men blir inte utsläppt av en mur poliser som blockerar ingången till biografen. Utanför skymtar jag folkmassa, flaggor och ett sjubrakandes liv. Det är ett protesttåg. När jag kommer ut ser jag att det är demonstranter mot privatiseringen av energiindustrin. Hmm, vilken coincident, verkligen... Visar sig att ett fler butiker även slocknat. Jag möter upp Anders och Carin för en snabb lunch innan visningen av efterlängtade Lars von Triers "Antichrist", men när vi kommer tillbaka en timme senare har elfrågan fortfarande inte lösts. Carin berättar att det även har kastats runt rökbomber och det kryllar av poliser och brandbilar och argt filmfolk. Tillslut kommer personalen ut med stora affisher som säger att visningen flyttas till en annan bio kl 18.00 istället. Trist bara att vi skall på social call på Hollywood Classics kl 19.00. Anti "Antichrist". Livet är svårt ibland. 

Nu till Hollywood Classics fina terass och mingel!

/Ebba









2 kommentarer:

SNy. sa...

... du skulle inte ha gillar Antichrist i alla fall. Såg den i måndags, mycket snuskigt Willem Dafoe i sin porrigaste roll sedan han betäckte MAdonna med balle stearinljus i den där Body of evidence. I Antichrist is it the real deal! En död talande varg och Utan trosor i Tyrolen-miljö! SEO skulle hata den ;-) HA Ha!

Anonym sa...

Haha - jag veeet att SEO skulle hata den. Men jag är ändå förbryllad över de delade åsikterna. Hat vs. avgudan. makes my brain itch! ;)