söndag 17 maj 2009

Buy me!

Nicolas bakom tangentbordet... Njutafilms & Studio S signade igår 4 skräckklassiker, happy deal indeed. SEO fick för första gången ta fram vår signing hästpenna, se bildbeviset!
Två av de är filmer ur ökända Studio S programmet från tidig 80-talet: Tourist Trap och Boogeyman. De andra två är inte mindre än Scott Spiegels Intruder med Bruce Campbell och Sam Raimi i rollistan. Producerad av Lawrence Bender som senare producerade typ alla Tarantino. Och sista inköp blev Castle Freak i regi av Stuart Gordon med Jeffrey Combs och Barbara Crampton. Teamet bakom Re-Animator och From Beyond. En HP Lovecraft filmatisering. Yummi!

Dagen började även lycklig på biofronten med två franska filmer som var fantastiska. Det ena blev jag tipsad av Johan som såg den för ett par dagar sedan: Vertige, en fransk debutfilm son är en annorlunda thriller/slasher, snygg som atans. I was happy watching it! Och sedan underbara totala politisk inkorrekt OSS 117. I Luuuv!

Efter signingen var det dags för årets första besök till Skandinavien Stand, där alla nordiska samlas kring happy hour i slutet på eftermiddagarna. Lite babel med olika samarbetspartners och så träffade jag även en svensk dokumentärfilmare som jobbar med ett projekt kring en mycket gammal kultfilmsregissör.

ITN minglet var till min förvåning jättebra, extremt mycket folk och trevlig stämning. Under dagen kvasi signade vi en filmdeal med ITN chefen, en helt galen story! Jag vågar inte ens komma in i de många krispiga detaljerna, men dealen avslutades med att han tog fram ett standard tom mallkontrakt som han bad oss att fylla i själva, skrev under och gick iväg!

Efter efter-ITN-festen på vår balkong med några gäster från förra festen som vi tog med oss var det dags för Fiesta Belgium! Flamländarna och Wallonera ordnade festen tillsammans, bra där! En högklass strandfest med jättemycket folk, massa dance floors, neverending alkohol och liveband. Jag fick träffa några gamla och nya fellow countrymen, högtrevlig
Några bilder och filmklippsdags tycker jag.

Jag tänkte också skriva om meningen med livet men jag ska nog försöka se Woody Allens nya om en timme så det får bli en annan gång.

Peace.

/Nicolas

Inga kommentarer: