fredag 18 maj 2007

CANNES BLOG 5

RÖDA MATTAN, GRATIS CHAMPAGNE OCH ?TRIANGLE?
Igår vad det så dags för galavisningen av Zodiac. Jag hann inte raka benen innan så jag var tvungen att sätta på mig alldeles för små strumpbyxor, så jag sprang upp för röda mattan kalas-byx-gren. Det kändes sådär lyxigt. Filmen fick väluppfostrade applåder efteråt och David Fincher, Chloë, Jake och de andra såg nöjda ut. Både jag och Nicolas blev kära i Chloë (igen) som hade på sig en knallblå klänning som Nicolas älskade. Själv tyckte jag mest den såg ut som en lång baddräkt. Men hon kan ju sätta på sig vad som helst och bli snygg.

Efter visningen blev det lugn middag som följdes av att Nicolas och SEO ville traska hem (gammelgubbar)(Nicolas här: efter ytterligare filmforskning SEO och jag hittade vi ytterligare filmer vi idag började förhandla rättigheterna och klockan blev än en gång tre på morgonen ;-). Själv ville jag ju inte slösa bort en röda-mattan-utstyrsel, och spankulerade till Lilla Majestic för en öl med Jakob (jobbar på Nonstop Ent.) och valfri skåning. Han viftade upp inbjudan till en New Order (ja, som i bandet)-fest. Självklar antog jag erbjudandet och vi började gå, och gå, och gå. Självklart skulle festen ligga så långt bort från Lilla Majestic som möjligt, och det är ju inte kul i högklackat (blåsorna idag är inte att leka med). När vi väl kom dit möttes vi av en mega-crowd som vi mosade oss igenom för att komma in. De flesta var spectators som försökte få en glimt av nåt (vetti fan vad), men det visade sig att festen låg i ena delen av nåt gigantiskt party-palats där det även pågick en Playboy-fest. Såg inga dock inga bunnys eftersom vi effektivt blev inslussade i vår del som hette ?The VIP Room?. Där möttes vi av kupor med champagne som var stora som pottor och ett golv som formligen var täckt med ett centimetertjockt lager av glitter (kommer väl hitta sådana där glitter-flarn i sex månader framåt ? trillar väl ut ur skalpen som mjäll i evigheter). Vi hittade Noble-Sara och VideoMonitor-Pär där i en soffa och slog oss ner. På alla bord stod såklart rosévin, och de triljarders små uppassarna klockade in champagne-påfyllningen var femte minut ? och då menar jag verkligen var femte minut. Och cigarettflickorna (javisst fanns det sådana också) hade ett digert utbud av tobak. Dock inte jazztobak;) Man är väl kanske inte Tarzan idag. Musiken kändes dock inte speciellt inspirerande. Vi konstaterade att det var som att vara på Debaser ? fast inte lika piss- och spyaluktande.


jag och noble-sara dansar bland glittret på new order-festen.


check out glitter-golvet!


Denna tjej dansade sjukt lustigt. Syns ju inte här, men hon var grymt snygg.


Eftersom duschmunstycket inte fungerar (vi måste ligga och åla under bad-strålen som klumpiga sälar och skvätta oss rena) så kom nyss en plummer för att fixa den, så jag sitter här och försöker se busy ut så att jag slipper diskutera nåt på franska som inte var mitt starkaste ämne i plugget. Hursomhelst, var just och såg HK-flicken Triangle som festligt nog har tre regissörer. Och inte vilka som helst: Johnnie To, Tsui Hark och Ringo Lam! Hade hört att filmen skulle vara himla rörig, vilket jag till viss kan hålla med om. Men gillade den ändå lite grann. Speciellt slutet som förvandlas till en jäkligt skoj förväxlings-jippo. SEO tyckte dock tvärtom att första timmen var bäst, som jag tyckte var rätt seg. Gissa om filmen kommer finnas på SubDVD när den släpps på dvd! Check it out you should!

Nä, nu ska jag kasta i mig nån baguette-bit och slå mig bort genom horderna av turister och branschfolk i den 29-gradiga steksolen för att hinna till nya Troma-spexet Poultrygeist: Night of the Chicken Dead. Får se om jag kommer in. Visas på värsta lilla skitsalongen. Men det vore ju förjäkligt om jag inte gjorde det ? jag var ju på castingen till den här i Cannes för två år sedan (som journalist visserligen;)
Bakis-Ebba för SubDVD i glittrigt Cannes.

Inga kommentarer: