fredag 21 maj 2010

Sista dagen

Filmfestivalen i Cannes avslutas på söndag, men marknaden är död för i år och vi har fått släpa oss hem till det fina gamla moderlandet.

Sista dagen avslutades med några sista besök på marknaden för screeners och avtalsbabbel, en lunch på gamla goda Sea Side och fler bullrande partiezzz. Anders fick årets stekigaste inbjudan att haka på till überfancy Palm Beach där brittiska gigant-dj'n Carl Cox höll hov för klubbkids och rikemansfolk mitt på blanka eftermiddan. Anders fick komma in som en "Patrick" och fick uppmaningen "so if anyone asks, you own half of Dreamworks". Gulp. Det lilla svinet sippade Dom Perignon vid poolen (vid bord som kostade 500€ bara att sitta vid), njöt av bikini-grind och det ryktades om att Paris Hilton skulle komma dit osv, osv.. Själv satt jag hemma och bloggade... Fail.

Senare på kvällen brottade vi oss in på Cinema Vaults strandfest som bjöd på gottis-buffé, drinkar, nylanserad cognac och en förträfflig solnedgång. När jag stod och sms:ade för mig själv i godan ro blir jag plötsligt rätt aggresivt bortbufflad av en hord bystiga flickor, och storväxta herrar. Bas-pumpande hiphop-musik crammas upp i högtalarna, och ner på stranden äntrar ett possey. Man förstod att personen i mitten av entouraget med de svarta glajjorna och gigantusarus stora diamangerna i örena var nån slags celebritet. Vi fick senare reda på att det var Ludacris som var inhyrd för att promota den läbbiga konjaken som serverades. Vad den hette kom jag inte ihåg.

När fezten var slut drullade jag och Anders hem i tröttpanik och fick tyvärr den oerhört smarta idén att dricka upp den sista champagneflarran som fanns i kylen. Det gick väl sådär, en coup de champagne senare gav vi upp och störtade i säng.

Och nu är vi hemma i ett Stockholm som är varmare och soligare än hela Rivieran. Det är gött och vara tillbaka och nörda loss som en vanlig geek igen. Men vi kommer tillbaka med vinnarna i katalog-tävlingen och ytterligare en grand prize-utklottning! Stay tuned!

/EBBA

Inga kommentarer: