torsdag 13 maj 2010

The mayhem has commenced!

Så var första dagen avklarad. Jag började med att missa årets första screening, som såklart var fulsatt (först till kvarn gäller här). Så jag följde istället med på årets första möte på marknaden som hölls med amerikanska Screen Media's Michael Dwyer. Ni som har följt bloggen tidigare känner igen hans namn, då han är en av våra partners och vänner. Nu kanske ni tror att ett sånt möte är oerhört trist och pladdrigt, och jo det kan vara döden om man hamnar med tråkggubbarna på CJ Entertainment tex, men här r det ungefär som att sitta på pubben och snacka skit och din absoluta favoritgrej i hela vidaste värrldun: film. 

  Mötet utvecklades till en 3 pavors vinlunch på La Dolphin (som hade -om min patetiska franska inte lurade mig bakom bojen- "delfinens 10 budord" på toaletten?), så smått runda under galoscherna makade vi österut mot Hotel Gray d'Albion för visningen av vampyrmästerverket "Suck" som tigger om att få sin egen titel som recension. Dock lite småkul gästskådisar som Iggy Pop, Alice Cooper och Henry Rollins. Ja och så är Malcolm McDowell såklart.




Efter filmen hade våra inköpsmaniker Nicolas och SEO vinmöte på Hollywood Classics medans jag och Anders sprang på lovande Japanskräck i 3D; "Shock Labyrinth: Extreme". Det enda extrema med den är dess extrema tråkighet. Jag och Anders kokade av ilska efter filmen. Den är ju helt  idiotisk och skådisarna suger. Varning utfärdas!





Vi vankade ilsket mot Croisetten för att lagom mötas av invigningskortegen med allt det fancy folket på väg mot invigningscermonin och invigningsfilmen "Robin Hood".  Efter en pizza på "tappa-saker-på-SEO-stället" blev det en lugn afton av åskstormar och typ 8 timmars sömn! Men det är okej, när allt kommer omkring så drack jag och Michael 3 flarror rosé till lunch. Och av den varan skall jag ha mer av i solen innan vi går på dagens första visning!



Fyllemöte med danskarna.

Komplett tom Croisette dagen innan D-day. 

Nicolas morgonen efter danskmöte. Fortfarande full förmodligen.

Man ser dom inte här, roséflaskorna. Det är för att Michael (till höger) och fotografen har dom i sig.

Så här glad var jag fan inte efter "Shock Labyrinth: Extreme" - världens sämsta 3D-film.

Grab the actors and strangle them!

Bakom Anders sitter Luc Besson! (har vi bestämt)


I några av de däringa bilarna sitter Ridley Scott, Russell Crow, Tim Burton och andra tjusigheter.

Stay roséd!

/EBBA

Inga kommentarer: